ОПЕРАЦІЯ УІППЛА

Операція Уіппла, також відома як Панкреатодуоденектомія, - це складна операція з видалення голівки підшлункової залози, початкового відділу тонкої кишки (дванадцятипалої кишки), жовчного міхура і жовчної протоки. Після виконання операції Віппла ваш хірург повторно з'єднує органи, що залишилися, щоб ви могли нормально перетравлювати їжу після операції.

Операція Уіппла може бути варіантом лікування для людей, у яких підшлункова залоза, дванадцятипала кишка або жовчні протоки уражені раком або іншим захворюванням. Підшлункова залоза є життєво важливим органом, який розташований у верхній частині живота, за шлунком. Він тісно співпрацює з печінкою і протоками, які несуть жовч. Підшлункова залоза виділяє (секретує) ферменти, які допомагають перетравлювати їжу, особливо жири та білки. Підшлункова залоза також виділяє гормони, які допомагають контролювати рівень цукру в крові.

ОПЕРАЦІЯ УІППЛА МОЖЕ ЗАСТОСОВУВАТИСЯ ДЛЯ ЛІКУВАННЯ:

Операція Уіппла може застосовуватися для лікування:
• Рак підшлункової залози
• Кісти підшлункової залози
• Пухлини підшлункової залози
• Панкреатит
• Ампулярний рак
• Рак жовчних проток
• Нейроендокринні пухлини
• Рак тонкої кишки
• Травма підшлункової залози або тонкої кишки
• Інші пухлини або захворювання, що зачіпають підшлункову залозу, дванадцятипалу кишку або жовчні протоки.

МЕТА ОПЕРАЦІЇ ПРИ РАКУ:

Видалити пухлину і запобігти її зростанню та поширенню на інші органи. Це єдине лікування, яке може призвести до тривалого виживання і лікування більшості цих пухлин.
Залежно від вашої ситуації ваш лікар може обговорити з вами інші операції на підшлунковій залозі. За необхідності зверніться за другою думкою до спеціалізованого хірурга.

ВАРІАНТИ ВКЛЮЧАЮТЬ:

РИЗИКИ:

Операція Уіппла є технічно складною операцією, яка часто передбачає відкрите хірургічне втручання. Це пов'язано з ризиком як під час, так і після операції.
До них можуть належати:
• Кровотеча в ділянці хірургічного втручання
• Інфекція ділянки розрізу або всередині живота
• Затримка спорожнення шлунка, яка може тимчасово ускладнити прийом їжі або утримання їжі.
• Витік зі з'єднання підшлункової залози або жовчної протоки
• Діабет, тимчасовий або постійний
• Смертність під час операції Віппла становить приблизно від 2 до 3 відсотків.
Великі дослідження показують, що операції призводять до меншої кількості ускладнень, якщо їх проводять висококваліфіковані хірурги в центрах, які проводять багато з цих операцій. Не соромтеся запитувати про досвід вашого хірурга і лікарні в проведенні операцій Віппла та інших операцій на підшлунковій залозі. Якщо у вас є сумніви, отримайте другу думку.

Підготовка та хід операції:
Перед операцією у вену вводиться внутрішньовенний катетер. Це необхідно для введення рідини і ліків у ваші вени в міру необхідності. Ви також можете отримати ліки, які допоможуть вам розслабитися, якщо ви нервуєте. Вам також можуть встановити епідуральний катетер для спінальної ін'єкції на додаток до місцевої блокади нервів черевної стінки. Ці процедури дають змогу відновитися з мінімальним болем і дискомфортом після операції та допомагають зменшити кількість наркотичних знеболювальних, які вам знадобляться.
Операція може зайняти від чотирьох до 12 годин, залежно від використовуваного доступу і складності операції. Операція Віппла проводиться під загальним наркозом, тому під час операції ви будете спати і нічого не усвідомлювати.
Хірург робить надріз на животі, щоб отримати доступ до внутрішніх органів. Під час операції Віппла видаляють голівку підшлункової залози, дванадцятипалу кишку (початок тонкої кишки), жовчний міхур і жовчну протоку.
У певних ситуаціях процедура Віппла може також включати видалення частини шлунка або прилеглих лімфатичних вузлів. Інші види операцій на підшлунковій залозі також можуть бути виконані залежно від вашої ситуації.
Потім ваш хірург повторно з'єднує частини вашої підшлункової залози, шлунка і кишечника, що залишилися, щоб ви могли нормально перетравлювати їжу.

Якщо у вас є певні захворювання або складний випадок, вас можуть помістити у відділення інтенсивної терапії після операції. Лікарі та медсестри відділення інтенсивної терапії будуть постійно стежити за вашим станом, щоб виявляти ознаки ускладнень.

Більшість людей починають ходити відразу після операції. Очікуйте провести в лікарні щонайменше тиждень, залежно від вашого загального одужання. Більшість людей можуть повернутися до своєї звичайної діяльності через 2-6 тижнів після операції. Скільки часу вам буде потрібно, щоб відновитися, може залежати від вашого фізичного стану до операції і складності вашої операції. Багатьом пацієнтам, як і раніше, потрібна хіміотерапія після операції, що підвищує виживаність на 10 відсотків.

РезультатИ:

Ваші шанси на довгострокове виживання після операції Віппла залежать від вашої конкретної ситуації. Для більшості пухлин і раку підшлункової залози процедура Віппла є єдиним відомим методом лікування.
Операція Віппла є складною операцією і може мати серйозні ризики. Проте ця операція часто рятує життя, особливо людям, хворим на рак.

Illustration